sobota

RECEPT: Rýže s bambusovými výhonky


Dnes mám tady další veganský recept na super rychlé, snadné a hlavně chutné jídlo. Ingrediencí není mnoho a časově se vejdete do patnácti minut. 

CO BUDETE POTŘEBOVAT na 3 porce:

3 velké žampiony (když nejsou jiné houby), ale nejlepší jsou sušené shiitake 
plechovku bambusových výhonků
půlku velké nebo malou cibuli (pokud chcete barevnější jídlo, použijte jarní cibulku)
sojovou omáčka, trocha rýžového vína
rýži basmati


1. Nejprve si propláchneme rýži. Proplachuji ji tak dlouho, dokud není voda průhledná. Rýži poté vařím v horké, osolené vodě. Podle potřeby vodu dolévám. :)
2. Mezitím si nakrájíme cibuli a necháme ji na pánvičce zesklovatět .



3. Houby si nakrájíme nahrubo, přidáme je k cibulce a osolíme. Pokud používáte sušené shiitake, dejte je na hodinu před vařením namočit. :)
4. Jakmile houby lehce změknou, pokapeme směs sojovou omáčkou (na té moc nešetřím)


5. Nakonec přidáme bambusové výhonky a směs necháme dusit, dokud výhonky nezměknou


6. Na talíř si dáme uvařenou rýži a směs z pánvičky... A můžeme se začít nacpávat. :)


Přeji Vám dobrou chuť! :)
SHARE THIS POST

13 komentářů:

  1. Vypada to skvele!!!! Muzu se zeptat, kde vyhonky kupujes?

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, tyhle "rizota" na různé způsoby mám moc ráda, také si je často dělám. Akorát já si kupuji obyčejnou kulatozrnou rýži. Zajímalo by mě, jestli se ta basmati nějak zvlášť odlišuje :). Hezký den!

    OdpovědětVymazat
  3. Kuba Skřivánek31/8/13 15:00

    Vypadá to fakt dobře, ale asi bych si tam přihodil ještě kousek kuřete... Dík za inspiraci !

    OdpovědětVymazat
  4. Alenka PoláčkoVá31/8/13 18:39

    Vypadá to samo o sobě moc dobře :-) já si dělám také basmati říži a jsem s ní maximálně spokojená :-) Ale místo hub, které nejím si dávam kuřecí masíčko :-)

    Zvu tě na AHAISHOPPING.COM giveaway

    http://alice-little.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Jak říká Kuba, chtělo by to nějakou bílkovinu. Asi bych žampiony vyměnila za kuřecí maso, protože houby nejím.

    OdpovědětVymazat
  6. Miluju bambusové výhonky, strašně bych si to dneska dala!

    OdpovědětVymazat
  7. Já mám rýži basmati nebo jasmínovou nejradši. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Seženeš je jak v Intersparu, Tescu, tak v Kauflandu. :) Nejlepší cena je samozřejmě v Kauflandu, asi dvacet korun za sklenici výhonků, ve které je dvakrát takové množství než v plechovce, která je asi za 35 korun. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Miluju rýžu !

    OdpovědětVymazat
  10. dekuju! :* ♥

    OdpovědětVymazat
  11. No tak teď jsem dostala na to hroznou chuť. Děkuji ti za recept o víkendu to zkusím. :) Nejsem zručná kuchařka, ale tohle vypadá jednoduše. Snad se mi to povede. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Hned bych si dala

    OdpovědětVymazat
  13. Karolína B.10/9/13 15:26

    na ty bambusové výhonky takhle v plechovce jsem zatím někde nenarazila, ale musím je sehnat. tohle vypadá moooc dobře :)

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za všechny komentáře, které mi vždy udělají radost. :)
Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat neveřejně, napište mi email nebo vzkaz na facebooku. A pokud Vám nebude vadit, že si Váš dotaz přečtou další čtenáři, klikněte (dole) na ikonku "ask me".

Přeji Vám krásný den!

The life of Ceady. All rights reserved. ©